Talk to Me Kindly

We, the people! All people! Without division, without segregation, together, we want to live in an open, tolerant world based on mutual respect. We have such right! We do not accept: hate speech, contempt speech, humiliation or exclusion, bullying or staffing, manipulation and propaganda. The language we use creates our world, so Talk to Me Kindly.

© 2021. All rights reserved.

About the Campaign

About the Campaign

„Talk to me kindly” is a grassroots social campaign having informational, educational and scientific character. The major goal of the campaign is to perform various promotional activities towards  more open and tolerant attitude based on mutual respect.

In contemporary language,  words such as „kind”, „polite” or „good” commonly refer to children and women and are mainly associated with the attitude of being obedient, servile, passive, or submissive. In this campaign, we are returning to the original meaning conveyed by these terms. By introducing the concept, we want to attract the attention and evoke deeper reflection of the audience over the question: „Politely, means how?”. We put efforts to provide the answer according to the etymology of the following expressions: „to the point”, „politely” and „appropriately to the situation.”

Protest

We, the people! All people! Without division, without segregation, together, we want to live in an open, tolerant world based on mutual respect. We have such right! We do not accept: hate speech, contempt speech, humiliation or exclusion, bullying or staffing, manipulation and propaganda. The language we use creates our world, so Talk to Me Kindly.

Our team involves

dr Agata Jastrzębowska

pomysłodawczyni kampanii, psycholog społeczna, Akademia Leona Koźmińskiego

Dlaczego „Mów do mnie grzecznie”?
Nasz świat jest w naszych rękach i tylko od nas zależy, czy będziemy żyli w świecie ograniczonym i podzielonym, czy otwartym i tolerancyjnym. Połączmy nasze zasoby, siły i głosy ku temu, aby nasz sprzeciw wobec polaryzacji, hejtu czy mowy nienawiści i pogardy był wyraźny. Razem możemy więcej.

Tomasz Majewski

psycholog, współzałożyciel i właściciel NVC Solutions

Dlaczego „Mów do mnie grzecznie”? Dlatego, że w agresji i przemocy nie ma wygranych. Komunikacja oparta na empatii i szacunku, jest dla mnie kluczem do świata gdzie jest miejsce dla każdego. Gdzie każdy może czuć się bezpiecznie i być sobą.

dr Małgorzata Godlewska

psycholog społeczna, trener, coach rozwoju, adiunkt, Uniwersytet SWPS

Dlaczego „Mów do mnie grzecznie”? Chciałabym świata, w którym inni szanują się wzajemnie, w którym różnorodność jest źródłem ciekawości i inspiracji. „Mówiąc grzecznie”, czyli do rzeczy, uprzejmie i adekwatnie do sytuacji, stajemy się lepszymi ludźmi. Zmieńmy wspólnie świat na lepsze.

Jacek Purski

prezes Instytutu Bezpieczeństwa Społecznego, socjolog

Dlaczego „Mów do mnie grzecznie”? Najważniejsze dla mnie jest to, że w ramach kampanii mówimy podejmujemy dyskusję o takich zjawiskach, jak mowa nienawiści w szerszym kontekście problemów społecznych, np. polaryzacji czy radykalizacji. Tym samym adresujemy problemy, w ramach tzw. wczesnej prewencji, mającej wpływ na bezpieczeństwo nas wszystkich.

Izabela Śliwińska

prezes Stowarzyszenia Wspólne Podwórko, psycholog

Dlaczego „Mów do mnie grzecznie”? Często spotykam na swojej drodze osoby, które mierzą się ze skutkami agresji. Obserwuję wówczas, że szczególnie bagatelizowane jest oddziaływanie słowa. Czas zadbać o komunikację publiczną, szkołę, dom, pracę. Czas zadbać o nas wszystkich, mówić do siebie z życzliwością, konkretnie, z poszanowaniem różnorodności.

Maciej Frasunkiewicz

psycholog dzieci i młodzieży

Dlaczego „Mów do mnie grzecznie”?
Bo bez szacunku nie ma empatii, a bez empatii nie ma wzajemnego zrozumienia. Tylko mówiąc grzecznie i odnosząc się do innych z szacunkiem, możemy stworzyć szczęśliwe społeczeństwo.

Anna Kamińska

psycholog społeczna, trener, lider ds. promocji i marketingu

Dlaczego „Mów do mnie grzecznie”? Ponieważ wierzę w ludzi i świat, w którym chcemy i umiemy ze sobą rozmawiać z szacunkiem, ciekawością i otwartością na innych. Bo możemy.

Campaign objectives

cel01Objective

To promote an assertive communication model, free from aggression and violence in society, based on human rights.

cel02Objective

To introduce an attitude which is open to diversity, based on showing mutual understanding and respect for others and ourselves.

cel03Objective

To recognize possible causes and consequences of non-assertive communication and effectiveness of alternative forms of communication.